27 april 2008

Hej och hå! För en gång skull en fulltecknad helg! Och den är inte slut än. Tänkte iaf dra en kort resumé.

I fredags var jag först uppe i skolan och skulle ta reda på lite saker. Ingen jag skulle prata med var där alls, så slokörad fick jag gå därifrån. Åkte ner till stan där jag träffade på min kompis Malin. Vi gick på stan. Jag köpte en fin liten väska i beige fuskläder (antar jag). På e.m. drog vi oss ner till Kungsträdgården för att gå på Veckorevyns Lifestylemässa. Rätt skapligt med folk där, och jag tillhörde nog en av de äldsta, haha! (Varför är jag ens prenumerant när jag inte gillar tidningen?). Flera brudar som hade ätit glosoppa och stod och råglodde på mig och Malin, haha! :D

Sen fick vi gå in. Och ojoj... de bara släppte på folk tills vi inte kunde röra oss därinne. Det var HEMSKT! Efter kanske 20 min lyckades vi tränga oss ut från stället och satte oss på en soffa utanför. Det var någon tipspromenad man skulle gå, som var omöjlig att gå för att det var folk överallt! Så vi struntade i den. Dessutom satt frågorna lite huller om buller, så man visste inte riktigt hur man skulle gå alls. Sen skulle vi ta vår goodiebag tänkte vi och då stod det massor av småtjejer och trängde sig. "Asså Sara, kom igen, träng diiiiiig dåh!" typ. Vi som är äldre och fint uppfostrade stod snällt kvar. Sen fick vi vår goodiebag och gick.

Slutsats: Det var dåligt arrangerat, redaktionen var sur (utom två tjejer som var superglada), det var ett för litet place att ha en mässa på! (Blir lika förvånad över hur små lokalerna är häruppe. En mässa i Vika skulle iaf hållas i sporthallen eller ishockeyhallen...)

Var det någon annan som var där som kan berätta vad de tycker?

På väg ner i t-banan lite senare så ramlade jag i en trappa och sträckte ena foten, så nu blir det ingen springtur på ett tag... :S

Universitetet
Det var iaf mycket fint på universitetet i fredags

Kommentarer
Postat av: Rebecka

veckorevyns tillställning var alltså inte så lyckad? jag ville gå på Cosmopolitans löpkväll i samarbete med adidas för ett tag sen, men bor ju inte i Stockholm. Var du där?

2008-04-27 @ 19:12:33
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Rebecka

va tråkigt när redaktionen som ska vara ett ansikte utåt för tidningen är sura!

Ja Cosmokvällen kan jag tänka mig var lyckad och de som jobbar där verkar ju supertrevliga :)
De hade en tävling för en månad sen på deras hemsida där första pris var en halvårsprenumeration, jag vann den :D Blev så glad! Det man skulle göra var att beskriva bästa kyssen, och jag beskrev den första med min pojkvän och den vann :D

2008-04-27 @ 22:19:50
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0