Back from the city

Nu är jag hemma från stan igen. Iofs har jag hunnit vara hemma i säkert 2½ timme, men ändå. :P Jag köpte mig en hårtoning, en svart sovmask från Åhléns samt en massa halsband och örhängen på Gina Tricot. Spring dit snabbt, de har stor rea på en del smycken, kostar bara 10 spänn oavsett tidigare pris! Tyvärr så funkade inte mitt maestro card, men som tur var så hade jag lite kontanter i plånboken. Hur ska man kunna gå över till kortbetalning på heltid, som alla tjatar om, när inte ens kort fungerar ibland?? Skaffa ett bättre system, suckers! :(

Jag tonade håret nyss, men det hände knappt nånting! Jag misstänker att den där toningen var gammal alltså. Anledningen? Jo, jag har använt det märket många gånger förut, och de har gjort om både tuberna och förpackningen flera ggr, och nu så var det en gammal förpackning jag fick... Fanskapet kliar t.o.m. lite i hårbotten, vilket det aldrig har gjort någon gång tidigare under mina 13 år som hårgfärgningsexpert. :P Bah... jag borde gå tillbaka med den till Åhléns och be dem att stoppa upp den nånstans...

Min kompis hittade en 50-talsklänningMyrorna för en billig penning, btw!

50-talsklänning

Ynka 200 spänn kostade den! Den var så himla snygg när den satt på! Det syns inte här, men den är vit/grön(?)-randig. Den såg inte ens använd ut. Tyllkjol under som gör att den blir lite fluffig. Visst är den härlig? Om inte hon köpt den skulle jag fan gjort det, haha! Det var dessutom en annan kund som kom fram och sa att den var jättesnygg och om min kompis inte skulle köpa den så tog hon gärna den ist för henne, haha! :P

Bättre att köpa en sån här på Myrorna än på typ Beyond Retro- detta årtiondets mest överskattade butik, där den säkert hade kostat 800 lr nåt... Med såna ockerpriser så köper man ju hellre nytt, för så snygga saker har jag aldrig sett där direkt...

Kommentarer
Postat av: lea

hej du...
lämnar ett lite avtryck...som sagt tycker om denna nya ytliga lilla sida....hehe:), den är rolig
jag försöker designa en ny blogg jag med...den gamla blev så himla arg, bitter och ledsam, enough med det för nu.
måga kramar

2008-04-07 @ 22:26:17
URL: http://fairypeppis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0