Koreanskapresentation

Så var det dags för min koreanskapresentation då, tisdag nästa vecka kl 13.00. Egentligen borde jag gjort den här redan för 1½ år sen, men jag har gått och släpat runt på den och haft ångest. Ångest för vad? Ja, min starka sida är inte precis att tala koreanska, ännu mer göra en 15 min lång presentation på koreanska! Att skriva en språktenta är mycket enklare, för då har man tid att tänka och formulera sig, men en presentation... Jaja, det kommer iaf bara att vara mrs Kang där, så det kommer inte att vara så farligt. Jag är lite mer rädd för att jag inte har befattat mig speciellt mycket med det koreanska språket på över 1 år nu! Men jag ska ägna denna vecka åt att återanpassa mig. Kan bli intressant... MYCKET intressant...

Mitt topic på ämnet kommer förmodligen att vara om musik. Jag skrev en halvkass presentation redan för 1½ år sen, men jag vet inte om jag ska skriva om presentationen helt eller bara leva med det...


Rain - en något överskattad Hallyu-stjärna i mitt tycke... Kanske något att ta upp i min presentation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0