Löpning 5.5 + psyko

Idag utförde jag och Niklas löpning. Jag gjorde 5.5 km31.03 min, medan Niklas tog en något längre sväng (jag såg inte att han svängde av och sprang därmed vanliga rundan). Det gick väl ok med tanke på att jag gjorde samma sträcka på 33 min prick i måndags. Förbättring med andra ord. Detta trots att jag stannade hela två ggr och snabbt hämtade andan.

En läskig grej: När vi kommit ner för backen som tar en mot Grimsta så kom det en galning vinglandes på cykel. Nån snubbe i typ 30-årsåldern. Han cyklade väldigt nära och råglodde så pass på mig att han höll på att vingla in i mig. Samtidigt som han gjorde detta började han mumla (prata med mig?) på nåt utländskt språk. Det lät typ som något man inte skulle vilja berätta för sin morsa, om jag inte har helt fel... Jag blev lite skärrad och drog ifrån honom, ja, jag drog till och med om Niklas som såg förvånad ut och sa nåt i stil med "Gå inte ut för hårt i början". Efter kommer snubben som börjar stöna (?) högt! Så svängde vi av och det gör snubben också, samtidigt som han råglor! "Vi är förföljda", såger jag till Niklas, halvt på skämt, halvt på allvar.

Men så försvann snubben. Han skulle väl upp i Grimstaskogen och blotta sig för småflickor eller nåt! :P Fan vilken weird typ... Tyvärr är han inte den enda knasbollen här ute som jag har träffat på, om man säger så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0