Utflykt till havet

Den andra (eg tredje) dagen i Valdemarsvik spenderades ute i skärgården, närmare bestämt ute vid Kvädö. Det var jag, mina föräldrar, Niklas, brorsan Jens, brorsdotter Jonna, svägerskan Helene, samt brorsan Jimmy och min brorson Marcus. Min svägerska Emma och yngsta dottern Nea stannade hemma för Neas skull. Det var ju så varmt, samt att vi inte ville riskera att den lilla guldklimpen skulle gå och dratta i sjön.


Det blåste lite för kallt så här precis ute vid havet, så vi sökte en plats i en bukt där det var lä istället


Jensa agerade grillmästare


Morsan dukade upp så fint så


Såhär fint är det därute. En skam att Östersjön mår så dåligt och är förorenad...


Jimmy (blekast i hela Östergyllen) och Jens (Brunast i hela Östergyllen) grillar marsmallows. (kolla in Jensas supersnygga vita skalp efter att ha rakat av sig håret efter att halva sommaren redan gått)


Niklas ben svullnade upp på tre ställen av någon konstig anledning och han avslutade utflykten med att skrämma slag på alla genom att blödda näsblod. Stackars! <3


Jonna och Marcus grillade lite också


Min säl till storebror var den enda vuxna som vågade doppa sig trots rykten om alger


Sen försvann han i fjärran och sågs aldrig igen... Kanske simmade han över till Gotland, haha! :D


Jag <3 Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0