20080221 - seriöst, jävla gubbe!

På förmiddagen idag var jag uppe på universitetet och gjorde lite ärenden. Köpte bl a kompendium jag behöver för att kunna göra hemtenta, samt att jag skrev ut kårmärket och skickade iväg lite brev och sånt. Sen begav jag mig neråt estada (typ plattan) för att köpa mig lite hårschampoH&M.

Väl därinne så närmade jag mig hyllorna med ansiktscremer. Behöver ju en ny efs min gamla håller på att ta slut. Bestämmer mig för att vänta med att välja ut hårprodukter efs expediterna höll på att packa upp nya varor som bäst. Fast så står det en gubbe vid just de ansiktscremer jag vill titta på. Han är väl typ 40-50 år, ser väldigt välvårdad ut. Han tittar runt lite bland cremerna, men det är nåt skumt med honom - jag känner det på mig. Så börjar karlfan att riva av plasten runt en av de där ansiktscremerna. Min första reaktion blir typ nåt i stil med "men vad gör han? Om han vill lukta på nåt så får han väl ta en av de där redan uppackade proverna som står bredvid". Sen går jag bort och luktar på Snobben Body-splash ett tag, innan jag återvänder och ser gubben skynda sig därifrån ganska snabbt. "Nää, den jävlen har säkert snattat!", tänker jag och går tillbaka till cremehyllan, och visst fan har han gjort det! En av expediterna vänder sig om när jag kommer dit, ser den öppnade förpackningen, kollar på mig (I didn't do it!) och då utbrister jag nästan till min egen förvåning (och en gnutta till mitt eget försvar): "Jag såg honom! Jag såg vem det var! Han gick ditåt med snabba steg för typ 5-10 sekunder sen!" och pekar mot utgången av butiken. Expediten tittar efter honom och flera kunder ansluter och kommer fram till mig och erkänner att de också såg honom, men att de inte fattat vad han höll på med, för det var så stört! Sen suckar expediten upprört att "man vänder sig om för en sekund, så händer det här. Så himla typiskt". Jag pratar med henne en liten stund och får veta att det händer hela tiden, och att hon tycker synd om kunderna som drabbas efs de i affären måste höja priserna hela tiden pga snatteri.

Så... om du ser det här, gubbjävel... Jag har knappt några pengar, men snattar i affärer, det gör jag då fan inte!

Skäms!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0