20080224 - Year of the Bard

Nu sitter man här igen med sin hemtenta. Ah, det är väl ok. Det är iaf ganska intressanta texter och det hjälper ju. Inlämningstajm kl 12 imorgon. Det enda jag inte riktigt förstått var väl den där texten om genusperspektiv. Eller jag förstår ju vad ett genusperspektiv är, men hon som skrivit texten svamlade så mycket att hon svamlade bort mig så pass att jag hela tiden glömde vad frågan egentligen var! :S Nåja, det ska nog gå bra.

Igår såg jag melodifestivalen, deltävling 3 hos mina svärisar, samtidigt som vi firade Linnea 18 år - jippie! :) Hon fick pengar att handla diverse saker för, samt att hon fick en mascara från Dior från Linkan och fotoalbum och en vippig kjol från Niklas (och mig). Så hon var nog säkert nöjd. :) Jag kände mig också nöjd igår eftersom BWO gick vidare direkt till finalen i Globen med sin låt "Lay Your Love On Me"! Den har helt klart varit bäst hittills i melodifestivalen. En skräll när Frida gick vidare med sin låt "Upp och Hoppa" - den enda "hiphop"-låten som det gått bäst för hittills i melodifestivalsammanhang. Ingen låt som är i min stil, men jag lovar att min brorson kommer att gå omkring och sjunga på den! Och man måste ju faktiskt unna en vardaglig artist som Frida en sån här glädje. Jag är nästan grymt skadeglad över att en vanlig tjej som hon kan komma in och skrälla. Så, grattis Frida! Men jag hoppas verkligen inte att det blir nåt vi skickar vidare till Serbien (eller vart nu den här grande finalen ska hållas...)

BWO - klart bäst, även om den inte sätter sig direkt. Bardens utstyrsel förtjänar ett pris, samt Barden själv som sa "Jag säger aldrig stjärt, jag säger ARSEL" i direktsänd TV! I love him... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0