20080305 - Bah!

Det här är ingen bra dag alltså. Det började med att jag åkte till Synsam för att lämna glasögonbågarna jag lånade hem igår. När jag kommer dit ser jag två damer som trillat ihop i en hög utanför där, en lite yngre och en gammal dam. Den yngre reser sig dock rätt snabbt upp och det visar sig att det var den äldre damen som ramlat och dragit med sig henne i fallet. Den äldre damen verkar dock vara vid rätt god vigör med tanke på omständigheterna, men hon hade slagit sig riktigt illa i huvudet, så det blödde kraftigt från bakhuvudet. En lång och stor svart ung man kom till undsättning och lyfte upp henne på fötter. (såg så heroiskt ut!) :P Och jag lotsade in damerna på Synsam, där vi fick torka blod (det var rätt mycket, men blödningen avstannade fort) och de ringde efter en taxi som kom snabbt. Sen blev det vårdcentralen för hennes del. Det tragikomiska i situationen var dock att de ändå hade ett ärende till Synsam, så den äldre damen passade på att boka en tid för synundersökning medan hon ändå satt där (blödandes och svimfärdig förvisso). Strong woman! Men hon var tydligen 92 år (såg ut som högst 80 dock) och klagade inte speciellt mycket. ("Jag har slagit i huvudet många ggr förr och jag har klarat mig hittills") :D Hoppas bara att det inte var så allvarligt... Men det ser ju alltid värre ut än vad det är.

När allt var över fick jag slå mig ner och säga vilka bågar jag ville ha. Sen tittade de på glas också. Och... hur dyra blir inte glasen, med mitt grava synfel! Hon i disken bara "Ja, här hade vi en rejäl styrka, ja". (Ganska kul hur fascinerade även optiker kan bli över mina -11-ögon!) :D

Nu till det sorgliga... Pga mitt synfel så kommer glasen att kosta 5200:-... BARA glasen alltså. Med båge kostar det runt 6400:-. Glasen kostar alltså 5200:- och bågarna 1200:-... Somebody plz kill me?! No fun for me anymore. Vatten och bröd resten av månaden! Nä... så illa är det ju inte, men jag hade väl iaf trott att de kompletta glasögonen skulle kosta typ mellan 4000:- och 5000:- eller nåt... Men där ser man... Vad är det eg som kostar?


Annars så var ju de här medeltida glasögonen rätt fina! :P
(källa: www.handelsgillet.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0