tentabesvär

Gah! Försöker läsa en text ur en bok. Vill ni höra nåt riktigt småvidrigt? (det är etnologi jag läser, för de som inte vet)

"Alla vet, att allmogemänniskan var smutsig. Det vill säga: hon brydde sig inte om att markera sin gräns mot omgivningen genom att hålla den ren och obefläckad. Det är möjligt, att det har funnits tider, då man praktiskt taget aldrig tvättade sig. I varje fall torde en livslång negligering av det vi kallar underlivshygien ha varit vanlig"

Det går inte ens att föreställa sig alltså... :S

Jag var jättesjuk och klarade inte av att gå in i duschen på 3 dagar, och jag kände mig helt hemsk liksom...

                                          

Kommentarer
Postat av: Dennis

Det är så skönt när man bor med sina föräldrar för de ställer oftast upp, men samtidigt kan det vara skönt att ha ett eget place... :)

Hoppas att allt är bra mid dig! :)

http://www.dennism.se

2008-03-19 @ 14:11:09
URL: http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0