Läsa dubbelt

Idag började jag på Folklore-kursen. Mycket givande och intressant kommer den nog att bli. Den här ggn har vi faktiskt 2 "jag-vet-bäst"-personer i klassen ist för 1. Första lektionen och de försöker redan att överträffa föreläsaren (som innehar fil.dr examen, so good luck...). Såna här humanistiska ämnen drar verkligen till sig skumma typer som flugor till saft, eller vad man nu säger...

Som när föreläsaren frågade om vi visste anledningen till varför vi firade jul i dagens Sverige (ja, det är faktiskt lite komplext...), så räckte en av dem upp handen och började en lång utläggning om "Ja, det är ju en gammal hednisk tradition som sträcker sig långt bak i tiden. Redan på romartiden så...bla bla bla bla". När han var klar så räckte jag upp handen och sa: "Det moderna julfirandet tog sin form bara för nåt sekel sen och nuförtiden är det mycket kapitalistiskt med i bilden". Vem hade mest rätt tror ni? Ibland lönar det sig att både vara insnöad nörd och socialt kompetent... Like me! :P

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Intressant :)

2008-11-03 @ 17:02:11
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/
Postat av: Therese Szanto

Haha ne precis, menmen, jag har inte alls många heller, typ 30 - 50 st besökare per dag .. Hur gör man sig själv poppis ? (a)

2008-11-03 @ 21:31:15
URL: http://thereseszanto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0