The Lost Levels

Eftersom A-T efterfrågade vad The Lost Levels var för något så tänkte jag göra ett kort inlägg kring detta, för de som är intresserade (och inte vet vad det innebär).

The Lost Levels är den japanska uppföljaren till Super Mario Bros och kom ut 1986 i Japan. Pga svårighetsnivån i spelet (Det är GRYMT svårt) så bestämde sig den amerikanska divisionen av Nintendo att inte ge ut det, utan istället ersätta det med ett annat spel som vi i väst känner igen som Super Mario Bros 2. Lång historia det där, men iaf. I Japan så är alltså Super Mario Bros 2 lika med det som vi i västvärlden kallar för The Lost Levels. En version av The Lost Levels släpptes sedan till SNES 1993, då på samlingen Super Mario Allstars. Om jag inte minns helt fel så kan man ladda ner Lost Levels till Wii. Rätta mig om jag har fel.


Kommentarer
Postat av: A-T

Shit pommesfrites! Vilka nyheter, jag måste nog nästan släppa skolböckerna nu och logga på wii't och kolla efter! Kos og klem

2008-11-29 @ 17:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0