Tvättstugeproblemen

Sådär då. Nu var helgen avklarad och det är måndag igen. Idag ska jag tvätta en stortvätt, och den här ggn hoppas jag innerligt att jag inte lyckas bli utlåst från tvättstugan igen pga trög dörr. Jag berättade inte om det som hände för två veckor sen va? Jag och Niklas tvättade förrförra söndagen mellan kl 13 och 16. När vi gick ner vid kvart i 16 för att hämta sista tvätten så kom vi inte in i porten till tvättstugan. Vi har nyligen fått ett sånt här elektroniskt lås till dörren, men det verkar helt plötsligt sluta att koppla ibland. Så vi kom inte in. Jag fick ringa jouren, som var helt tröga. De fattade inte vilken dörr det var vi inte kom in i, så det tog hela 10 min att få dem förstå. Sen så frågade de mig om jag verkligen hade bokat tvätttid. "Du förstår väl att man måste boka tvättid för att komma in i tvättstugan?" Ehhh... Ja, jag har ju varit därinne och tvättat nu sen kl 13, så visst har jag bokat tvättid. Hur kommer det sig att så fort man är en ung tjej så blir man idiotförklarad när man ringer till såna där ställen. "Lilla gumman"-varning ungefär...

Iaf, efter jag lagt på så låste jag upp med den elektroniska nyckeln och sparkade till dörren allt vad jag hade av ren ilska, och gissa vad - det sa "klick" och dörren låstes upp! Jag ilade in och hämtade ut tvätten 2 min innan tvättiden var slut och tvättstugan låstes. Jag ställde upp stora porten till tvättstugan ifall andra också ville hämta ut sin tvätt i den andra tvättstugan.

En timme senare ringer de från jouren. De hade nu kommit till tvättstugan och frågade ut mig om ett par saker. Spydigt säger de att "Ja, det är inget fel på dörren. Vi kom ju in. Det måste vara dina nycklar som det är fel på"... Ja, eller hur. Speciellt då det hände tidigare i veckan, då inte ens vår granne kom in där... Sen kläcker även han: "Men hade du bokat tid? Man måste boka tid för att komma in". Nä, det behöver man inte för att komma in i ytterporten, det hade liksom inte med saken att göra! Sen kläcker han spydigt: "Men det var ju faktiskt folk inne i tvättstugan när jag kom, så det är inget fel på dörren". Ja, men det var ju för att jag ställde upp dörren så att de som hade andra tvättstugan skulle kunna komma in och hämta sin tvätt.

Gissa vad som händer då? Jag får skäll för att jag har varit schyst och ställt upp dörren för de andra! "Vi vill ju inte att det ska springa några ungar i källaren!" fräser han. Ja, för det finns ju så himla mycket barn häromkring, eller? Senast jag såg ett barn i det här området var väl tidigt i somras när det gick förbi 3 barn i 10-årsåldern... Och de vill säkert roa sig genom att springa omkring i en tråkig tvättstuga? Man kommer inte ens in i själva tvättstugan om man inte har bokat tid, och det tror jag inte att ett par 10-åringar varken har möjlighet eller lust att göra...

Slutsats: Jag blev idiotförklarad och utskälld för att jag ringde jouren. Allt pga att jag inte kom in i tvättstugan och felanmälde dörren. Förresten, jag var nere för ett par dar sen och bokade tvättid och då var dörren verkligen jättelätt att få upp, så det verkar trots allt att de har fixat med den. Det var väl en gammal kärring som fastnade därinne eller nåt, och då fick de väl eld i baken. För när man som ung tjej eller kille ringer så bryr de sig inte ett jädra dugg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0