80-tals-ödlorna i serien "V"

Läste precis om 80-talsserien "V" på Aftonbladet.se. Var det någon mer än jag som inte fick se TV-serien "V" för sina föräldrar när man var liten? Det är klart, jag var rätt liten när serien visades på SVT för första gången, men jag kommer ihåg hur förgrymmad både jag och min tre år äldre storebror var för att vi inte fick se den, när äldsta storebrorsan fick titta och allt. När jag såg några avsnitt ur serien för ett par år sen så insåg man ju att den var ganska töntig, men det går liksom inte att jämföra dagens serier med serier som är tjugo-trettio år gamla. Nu matas man ju med rent våld och har på något sätt vant sig. För tjugo år sen satt man och kollade på Miami Vice och hur Don Johnsson på sin höjd bitch-slappade en bitter fiende, och blev upprörd i ett par veckor över det. ;) För att inte tala om när Jr Ewing blev skjuten i serien Dallas. Så vitt jag vet klassas det fortfarande som en av TV-historiens mest upprörande händelser.


Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Ja men de va ju bra i alla fall!



Va ska du göra idag då?

2008-10-13 @ 13:38:27
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: Fredda

Ja synd att det förfaller, blir bara värre för varje år.

2008-10-13 @ 19:06:32
Postat av: e m m a

Svar: Okey jag har arbetat och nu sitter jag hemma och ska göra lite ansiktbehandling på mig själv..

Va gör du ikväll då?

2008-10-13 @ 19:18:36
URL: http://harnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0