Instuderingsfrågorna

Puh, jag fick tillslut mitt kaffe och jag pluggade och hade mig i säkert fem timmar sammanlagt idag. Synd bara att kurslitteraturen ska vara så dassigt tråkig när ämnet i sig är så skoj! Den enda roliga kurslitteraturen jag någonsin haft var den på Etnologi I. Den var iaf lättskriven och ämnade inte att sväva iväg på helt andra saker som många andra böcker faktiskt gör. Värst är nog när man försöker få grepp om något, man läser 10 sidor i en bok om något som borde kunna förklaras på ett par sidor, och när man är klar så inser man att man ändå inte fått något grepp om det och tvingas då läsa om det hela. Fortfarande förstår man så klart ingenting! Hmm... Jag antar att författarna får betalt per sida eller ord?! Det förklarar mycket isf...

Det sorgliga av allt är att det var någon på en blogg som påstod att nedstående bok var en av de bästa böcker hon någonsin läst. Själv får jag kli bara jag öppnar den. Världens minsta text utan något som helst radavstånd, samt att den är på engelska. Den kombinationen är väldigt svår för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0