Min kära mor

Varje gång jag hör Laura Brannigans "Self Control" så tänker jag på min kära mor som en dag för ca 5 år sen kom till mig och frågade efter en låt hon hört på radion.

Mor: "Det är en låt som jag hört några ggr på radion nu. Vet du vad den heter?"
Jag: "Vem är det som sjunger då?"
Mor: "Jag vet inte. Det är en kvinna..."
Jag: "Kan du ge mig nåt mer än bara det? Är det en ny låt?"
Mor: "Ja, den är nog rätt ny. De har börjat spela den på P4 flera ggr om dagen nu"
Jag: "Hmmm..."

Några dagar senare kommer låten på radion när hon och jag är i köket.

Mor: "Det är den här låten!"
Jag: "Vaddå? Den här?"
Mor: "Ja, den här låten jag undrade efter"
Jag: "Men alltså, den här är ju inte ny! Den är ju från mitten av 80-talet!"
Mor: "Men det är väl inte så lätt att höra heller!"

Nä, eller hur?... :P



Kommentarer
Postat av: Florida

Kanske världens bästa video! tack ska du ha.

2008-10-24 @ 10:00:53
URL: http://thegirlsofflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0