Klädutrensning

Inatt drömde jag att jag rensade ur massor av kläder ur min garderob och ersatte dem med nya kläder! VIlken önskedröm... ;) Ärligt talat, jag gav ju bort 6 kassar med kläder till en insamling till Baltikum, men jag lovar att jag kommer att få ihop åtminstone 4 kassar till om jag bara anstränger mig. Och för ca 1½ år sen så prackade jag ju på stackars Malin (som bodde granne med mig i Flempan) ett par kassar med kläder som förmodligen inte ens var i hennes storlek! Undrar vad hon gjorde med dem... Hmm... Minns inte ens vad det var jag gav bort förutom ett par nyinköpta Capri-jeans från H&M som inte alls passade...

Shit, jag borde verkligen gå igenom min garderob ordentligt och ge foten åt allt det som jag vet att jag aldrig mer kommer att använda. Jag samlar nog på mig kläder, skor och accessoarer för att jag alltid har gjort det. Ända sen jag var i yngre tonåren och vi hade det mycket knapert hemma, så vi kunde knappt ens köpa ett par nya byxor åt mig när jag behövde det. När jag gick i åttan så hade jag mina klackskor på mig ända in i typ november för att jag inte vågade fråga mamma efter pengar till ordenliga vinterkängor. Jag hade dubbla strumpor i dem för att jag inte skulle frysa, goddam it. :( Men när mamma tillslut upptäckte detta så blev det marsch ner till centrum för att köpa nåt ordentligt ist. "Flickan behöver ju nåt rejält" minns jag fortfarande att hon sa till pappa innan vi skulle gå. :D

Jag hade tur som hade en sån fin svägerska, Emma, som i stort sett alltid gav mig en massa avlagda kläder. Ofta hade hon inte ens använt dessa! Hon hade dessutom rätt bra smak, även om jag inte alltid förstod mig på en del plagg, t.ex. en dubbelknäppt, midjekort, röd kavaj i nån slags silkesmaterial, som jag hängde längst bak i garderoben. Den var otroligt fin, men hemskt omodern och såg inte klok ut på mig, haha! :D Kanske skulle kunnat kränga den dyrt nu till ett litet fashion-kid! Ett fint, italienskt märke var det dessutom.

Summa summarum; jag måste uppdatera min garderob och kasta ut en massa gammalt skit. Man har ju liksom inte en walk-in-closet som man får plats för hur mycket som helst, så det gäller att rensa emellanåt. Nån som känner sig sugen på ett hallonfärgat fodral från American Apparel, aldrig använt, storlek M, så säg till!



Kommentarer
Postat av: Henrik Lindmark

jag vet inte blir bara addad där hela tiden ^_^

2008-10-02 @ 11:33:22
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Dennis

Vad skoj att du tyckte att vovven var söt. :)



Snyggt med den nya designen förresten, när gjorde du den? ^^

2008-10-03 @ 12:08:50
URL: http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0