Peking dag 1 & 2

Hej och hå, ska jag ta mig i kragen och berätta om min vistelse i Peking (Nkpg)? Jo, jag gör väl det. Till hjälp har jag lite random bilder.


Välkomstkommittén tog emot mig på busstation, men inget plakat? Det får bli nästa gång!


Pekings centrum

Efter att ha inhandlat lite slisk och annat till kvällen därpå, så åkte jag och Lea hem till henne och Larne till sig. Dagen efter gick Lea och jag ner på stan för att möta upp Larne igen och då hamnade vi mitt i "Från Ystad till Haparanda"-tåget, som kom ut ur typ skogen precis nedanför där Lea bor.


Aschberg med sin hund

Lea kände sig givmild, men var för blyg för att gå fram till nån och ge pengar, så hon stoppade på mig en hundring när vi kommit ner till centrum, så fick jag fick gaska upp mig och knata fram istället. Jag satte fart mot Gert Fylking, man är ju lite smårädd för Aschberg sen barnsben, haha. ;)



Och nej, han skriver inte autograf och jag är inget totalt galet fan som det ser ut som. Han frågade vad jag hette och så skrev han upp det så han kunde sätta in pengarna till Cancerfonden. En mycket trevlig man, faktiskt mycket fåordig och lågmäld privat verkade det som. Det hade jag aldrig trott. (Han var väl trött också kan jag tänka mig...)



Efter ett tag anslöt Larne och vi gick till Pappa Grappa. Där hade vi kändisspaning på både lokal och nationell nivå. Marcus Birro kom in och fikade, samt att min gamla övre-tonårsförälskelse spatserade förbi utanför! Lea blev alldeles röd om kinderna. Där avslöjade hon sig själv minsann, haha! :P

Sen åkte vi hem till Lea och satte oss på balkongen lite innan August skulle dyka upp. Självklart hade Larne lite rysk pop på sin Mp3:a, som vi gladeligen lyssnade på en stund. Dessutom hade hon den magiska ryska reseordboken med sig som hon hade högläsning ur. (Vozmoschna?) Framåt kvällen kom August och då fick hon också lyssna på lite ryska fraser. Sen var det mat och efter det var det brädspel som gällde.


Det tog alltid väldigt lång tid för dessa två att komma överens... ;)

Efter mycket flams, stoj och annat så var kvällen slut.

Kommentarer
Postat av: Mona

"Övre tonårsförälskelse"? Är det den jag tror det är? :O ...och ja, balkongen är fet! XD

2009-04-11 @ 14:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0