Skor skor skor!

Som sagt, jag inhandlade lite skor på Skopunkten igår. Det är väl inte så himla ofta jag handlar skor sådär egentligen, så när jag gör det så är det ordentligt. ;) Senast jag köpte skor var i juli tror jag, så det var helt berättigat tycker jag. Mina Uggs-kopior som jag köpte i London har dessutom säckat ihop totalt, samt att de bästa stövlarna jag nånsin ägt blivit grymt misshandlade av vägsaltet (tack, Gatukontoret?). 2 par i sopsäcken och 3 par in i garderoben men andra ord...

När jag fixade inne i garderoben häromveckan upptäckte jag dessutom hur mycket sommarskor jag egentligen har. Det är faktiskt mest av den varan. Varmare skor eller ens heltäckande kreationer finnes det inte alls mycket av. Jag har flera skor/sandlaler som jag aldrig använder, men jag har inte hjärta att göra mig av med dem. Ett par lädersandaler med kilklack köpte jag sommaren 2007 på 70% rean, så de kostade bara 150:-. Jag har använt dem några ggr, men de är oerhört fina att bara titta på. Ja, jag vet ju hur det låter... Iaf! Skoskavsvarning på dem! Man måste använda strumpbyxor i dem för att inte få blåsor.




Okej, om vi går till de stövlar/stövletter jag faktiskt köpte igår:



Helt underbart dessutom att man alltid får det billigaste paret gratis när man handlar där, och nu har de även gjort så att om man bara köper två par så får man ena paret till 50% av ordinarie pris. Paret på bilden längst ner är förresten precis likadana som mina gamla stövlar (otroligt nog fanns de kvar!!). Eftersom det gamla paret frättes upp av vägsaltet så köpte jag ett par nya. Nu ska jag behandla dessa med den respekt de förtjänar...

Nu lägger jag ner det här, det börjar låta som att mina skor är mina bästa vänner... Vilket stämmer ganska bra iofs, haha!


Kommentarer
Postat av: Mona

Jag diggar verkligen stövlarna högst upp till höger. Grymt snygga!



Ps Lust med ett gästinlägg i helgen? ^^

2009-02-13 @ 13:51:22
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0