3 goda ting

Idag skedde följande:


1. Min kompis Larne fyllde 27 år. Hennes blogg hittar ni här.

2. Fettisdagen. Jag åt ingen fastlagsbulle bör nämnas, men dock en rejäl lyxfrukost som institutionen bjöd på. Spare no spences! Det var både kaffe, olika juicer, färska frallor, fullkornsbröd, handbakat knäcke, hembakad limpa, samt ett ton med olika pålägg. Gode gud, en sån här frukost har jag inte ätit sen jag var hemma hos Niklas första gången... typ...

3. Kunglig förlovning! Det började som ett rykte kl 9 imorse på institutionen, vilket blev en stor snackis under frukosten. När jag sen gick på stan efter föreläsningen så gick det inte att ta miste på stämningen där. Funderade ett tag på att gå upp till slottet för att se om man kunde få en skymt av det lyckliga paret, men ångrade mig och åkte hem igen. Haha, once in a life time och jag åker hem till Hässelby ist... Nä, men ärligt talat, jag kommer att trängas med pöbeln längs vägen för kortégen när det väl är dags för bröllop.

Ja, jag tycker det är lite kul, och det står jag för. Ett större pompa och ståt än det här, samt historisk händelse, lär man aldrig vara med om igen, så varför inte bara dras med av allt. Party on

Kommentarer
Postat av: Lea

tyckte bara att det var 2 goda ting, att Larne fyllde år och semmeldagen.

Den där förlovningen, vad det kommer kosta för oss skattebetalare för att det är en statsangelägenhet...nä vet du vad. jag tycker inte om monarki, det är förlegat och det står jag för.

kramar

2009-02-25 @ 07:56:35
URL: http://fairypeppis.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är sååå kul att dom förlovat sig :). Jag älskar allt som har med kungligheter att göra.



Haha, vad det måste kännas konstigt för daniels familj och släkt :)

2009-02-25 @ 11:06:39
URL: http://isaba.blogg.se/
Postat av: Linda

Lea: Du får stå för det hur mycket du vill, jag käftar inte emot. ;)

2009-02-25 @ 11:27:38
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Lea

Det är bra det. Smaken eller i detta fall åsikterna är som baken.

Men jag kan ju följa med dig och stå och bua åt dem, ha något elakt plakat...hehe, nu kryper barnungen fram i mig ;)

Fan de lyssnar på komersiell radio på jobbet, där tjatas det om grattis till förlovning...o alla tidningar, man vill nästan kräkas.

2009-02-25 @ 12:59:06
Postat av: Linda

Lea: Haha, verkligen! Näää, du får inte följa med. :P Jag tror att det är i Sthlm som det verkligen märks och spelar någon roll egentligen. Jag vet inte, men det binder ihop folk lite, det här. Det är väl därför jag gillar läget. Dessutom kommer intäkterna kring bröllopet bli enorma, mer än kostnaderna, så att vi kommer nog att tjäna på det i längden. Sen vad man tycker om monarkin är en annan sak. Ekonomiskt sätt gynnar det iaf både resturangbranschen och detaljhandeln.

Det är alltid trevligt att höra vad du tycker, Lea. Fortsätt att säga dina åsikter, det måste man få göra. Iaf om man har belägg för det man säger. :)

Btw, jag tänkte komma neråt en sväng snart. Vore kul att göra Norrpan! Men det kan vi ta en annan dag... Kram!

2009-02-25 @ 13:06:11
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Lea

VA! får kan jag inte haka på, vad menar du ;)

08 är lite dumma hehe ;), nävars.

jag struntar i intäkterna, de gäller nästan bara stockholmsorådet så vi reseten har ju ingen glädje av det. sedan är att vi skattebetalare som står för själva kalaset, det är en principsak/fråga, jag tycker det är fel. Vad man tycker om monarkin har väl ganska mycket med detta och göra...ska nog inte diskutera detta mer.



skoj att du kommer neråt, bara att du hör av dig om du har tid och ses och så, kanske du kan träffa A-C då?!

kram

2009-02-25 @ 13:42:11
Postat av: Linda

Lea: Ja, lägger ner nu. Leave it be, over and out, kaputt. ;)

Jag hade tänkt träffa dig, Larne och ev Marina. Hade tänkt våldgästa nån av er och sova över. Tänkte höra mig för. Det var väl i stort sett det jag tänkte göra. ;)

2009-02-25 @ 14:41:12
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0