Chajangmyun

Jag köpte lite Chajangmyun när jag var i koreanska mataffären igår, dvs ett slags nudlar. Senaste gången jag åt det var nog för ca 3-4 år sen och jag har nåt vagt minne om att jag fick kanonont i magen efteråt. Nåja, på den tiden hade jag både mjölkmage samt att min mage hade svårt att spjälka fett. Jag gjorde alltså ett försök till, och denna gång fick jag inte alls ont i magen, utan blev istället lite lätt illamående och om jag ska vara helt ärlig så var det ganska äckligt. Tänk er att typ äta brunsås gjord på steksky men utan att ha tillsatt några kryddor. Så gott smakar Chajangen, alltså själva såsen (myun är nudlarna).


Nudlar och okryddad brunsås... typ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0