Melodifestivalen del 1

Imorgon är det alltså dags för Melodifestivalen del 1. Kan vi här och nu alla komma överens om att vi skickar nåt nytt och fräscht till Ryssland senare i år?

Förra årets stora snackis verkade vara Charlotte Perellis scenshow. Vilken scenshow? När hon kommer ut och är grå? När hon stutsar nerför trappan i en så tajt klänning så att det ser ut som att hon skitit på sig? Ger publiken ryggen och vända nacken i 180 grader för att fånga kameran? När alla dansare inklusive Charlotte mot slutet snurrar huvudena samtidigt för att ge en fräck effekt? Skulle detta på nåt sätt konkurrera med Ukrainas åmande och kråmande bidrag? Ukraina satsade dessutom på ganska fräscha manliga dansare, det gjorde inte Sverige. Inga fler kommentarer.

Jag dör, jag skäms, jag vill inte... Inga veliga sympatiröster på någon detta år. Vi måste tänka på vårt anseende, gott folk!



Morgondagens tävlingsbidrag ser ut såhär:

1. Nina Söderqvist - Tick Tock
(Åh, en onomatopoetisk låttitel. Fyndigt!)

2. Jonathan Fagerlund - Welcome to My Life
(Tackar som ödmjukast, Jonathan. Det ska bli spännande)

3. Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt av Ljus
(Det är så tacky att jag inte ens kommenterar... eller jag gjorde visst det ändå)

4. Scotts - Jag Tror på Oss
(Bra att nån gör det!)

5. Emilia - You're My World
(Svårt att släppa det här med "World" i låttitlarna eller?)

6. Alcazar - Stay The Night
(Bara genom att höra titeln inser man att detta är en låt som de redan har gjort förut...)

7. Caroline af Ugglas - Snälla Snälla
(En desperat vädjan efter tröströster, eller?)

8. Marie Serneholt - Disconnect Me
(Jo, ok, jag drar gärna ur sladden när du börjar sjunga...)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha, det låter som att någon tänker kolla med lågt ställda förväntningar imorrn. :) Underskatta inte Marie Serneholt dock, hon är fräsch och bra!

2009-02-06 @ 15:32:58
URL: http://outerheaven.blogg.se/
Postat av: Linda

SV: Fräsch? Hon är ju 26 år och bor fortfarande hemma--- Kom igen!

2009-02-06 @ 17:05:04
URL: http://sassycoona.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag tycker vi kan ta och skicka E.M.D! =) De är bäst!

2009-02-07 @ 17:26:11
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: A-T

Jag kollade inte och känner mig väldigt nöjd med mig själv... :-) Vet inte riktigt om jag slipper undan de andra 54 delfinalerna dock...

2009-02-08 @ 19:17:29
Postat av: Linda

SV: Haha, eller hur, A-T? Här är det ju tradition vet du, så man slipper inte undan... Nån vecka kanske... hmm.

2009-02-08 @ 22:59:55
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0