Besök på korreinst.

Idag blir det ett besök uppe på Koreanska Institutionen på SU. Ska dit och hälsa på bl.a. doktoranden Eunah, som jobbar där, samt lämna ett par böcker som varit mig till låns alldeles för länge nu. Eunah har varit i Korea sen augusti, men kom tillbaka för ca 2 veckor sen och hon sa att hon ville ha lite sällskap. Tydligen svårt att landa när man varit iväg sådär också. Dessutom känner hon sig otrygg, då nån hade varit inne på hennes arbetsrum och snott hennes mobil medan hon var på toaletten!! Kan ju inte kännas alltför bra direkt. Larne berättade att hon varit med om nåt liknande om att även hon fått sin mobil stulen på jobbet. Hemskt att man inte ska få ha saker ifred ens på sin arbetsplats!

Annars då? Jo, Niklas är i Thailand, han åkte i lördags. Just nu är de i Bangkok. Igår shoppade dem tydligen, idag skulle de till Sea World och imorgon skulle de besöka nåt tempel vad jag förstått. Sen skulle de vidare till Koh Chang, vara där ca en vecka, sen till Gregers föräldrars hus. Så resplanen ut som jag har förstått den. Själv sitter man kvar här i Sverige med ett psyko till granne och ett annat psyko som jag inte vågar skriva ut här ifall människan mot alla odds skulle gå in och läsa det (Lugn, mina vänner och bekanta - det är ingen utav er, utan skolrelaterat...). Jag sprängs fan snart, men jag kan inte babbla ut det på bloggen såhär...

Iaf, jag vill poängtera att jag inte alls vill vara i Siam med de andra. Alldeles för varmt för min del (högst 23 grader pallar jag...)!! Skulle då vara att bada, för det gillar jag... Men jag trivs så bra här framför min dator, jag lagar mat bara åt mig själv, vräääker ut mig över sängen, går promenader, shoppar, inväntar slutseminarie och nästa vecka kommer förmodligen Pernilla upp och hälsar på, samt att jag ev. åker neråt Norrpan nästnästa helg. Sen är det bara en vecka kvar till Niklas kommer hem, och det ska bli megakul det förstås, men man behöver inte vara som en blodigel på varandra hela tiden! Ajj niiid spejs, som Britney sjunger. :P


Kräftriket, hit ska jag idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0