Today!

Idag gjorde jag ett besök uppe på universitetet för att hämta hem alla uppsatser. Eftersom jag är född dum i huvudet (obviously) så tog jag inte med mig en kasse eller liknande att lägga ner allt i. Det blev ganska många uppsatser att bära på faktiskt... Hela 11 st, samt 3 ex av Rox & min uppsats. Släpa, släpa, släpa ner till Kräftriket, där jag stannade upp och fotade lite. Sen satte jag mig och åt där i en av resturangerna samtidigt som jag läste Mauds uppsats om Lattemammor på stan. Väldigt intressant alltså. Sen åkte jag hemåt medelst buss och sen med tbana. Som vanligt var det folk som stank sprit på den sistnämnda.

Häromdagen var det t.o.m. en snubbe som började klänga som en apa i räckena i taket på tåget. Sen satte han sig 3-4 meter från mig och stirrade sjukt på mig (han måste varit påtänd eller haft en störning...). Sen när han gick ur vagnen och kom ut på plattformen så stannade han upp var 5:e meter och gjorde en karatesvung eller vad det skulle föreställa. Smått överviktig och av östasiatiskt ursprung var han. Ingen Bruce Lee direkt! Jag vet inte om jag skulle garva eller inte. Sen var det en småvidrig snubbe (som var typ lika kort som mig) som ställde sig flåsnära bakom mig när jag skulle gå av i Hby Strand tidigare i veckan. Man bara stampade och "öppna dörren nu för faaaaaan!". Sen gick han jättenära mig hela vägen ner mot spärrarna och råglodde på mig på 1½  meters avstånd utan att säga nåt. Var kommer alla dessa människor ifrån? Tror de att de kan bete sig hur som helst utan att riskera att åka på en magsop? Banzaiiii!

Blir dessutom bara mer och mer fyllon och annat omkringdrivande folk nere i Strands centrum. Polisen har fått vakta utanför Hemköp mer eller mindre varje dag nu på sista tiden.

Haha, men bäst var fasen den överförfriskade finska gubben som slog sig ner bredvid mig, Andreas och Jens på McD i lördagskväll. "Jag har blivit utkastad från Finland, ja, från 3 länder faktiskt". Hur man lyckas med det är en rejäl bedrift... Jens lyssnade sympatiskt på hans historia och Andreas snodde av min McD-glass. Kolla in Jens bedrövade min, den är guld värd! Jag skrattar lika mycket varje gång jag kollar på det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0