Dagens

Idag försökte jag mig på en helt ny sak: koka kaffe på spisen ist för att brygga i bryggare! Varför denna dårskap? Jo, jag hade ju givetvis råkat köpa kokkaffe ist för bryggkaffe... Sagt och gjort, det kändes väldigt primitivt. Tänkte på att mormor nog skrattar gott åt mig i himlen när hon såg vad jag höll på med, hej och hå. Och nu har jag äntligen löst mysteriet till varför mormor envisades med att koka upp kaffet på 2:an ist för direkt på 6:an. Tydligen ska kaffet bli godare om det får sjuda upp till kokpunkten. Där ser man minsann! Gör bara inte som jag gjorde: sätt kaffet på 6:an och sen gå ut på toan. Helt plötsligt hör man att det kokar upp på ett par sekunder och sen är kaffet inte så himla gott...


Ikväll spelar Niklas band Lost Domain på Sjätte Tunnan i Gamla Stan, men jag vet inte om jag pallar att gå och titta även om jag faktiskt har lust. Efter flera dagar av huvudvärk och trötthet har halsontet slagit till och jag känner mig även varm och lite yr. Vekt av mig att banga deras första stora spelning men vad ska man göra. Jag sov till halv 11 imorse och risken är överhängande att jag somnar på ett bord om jag väl går dit. Sent börjar det ju också: kl 23 börjar de spela.

Jag får helt enkelt ta igen det nästa gång...


Inatt när jag låg och sov väcktes jag dessutom abrupt av att jag fick en armbåge rakt i ögat, smack! Efter att ha skrikit och svurit lite på min stackars yrvakna pojkvän så försökte jag somna om igen samtidigt som jag såg stjärnor, haha. Idag såg jag att det faktiskt var lite svullet och lite blått in mot ögonhålan. Herregud... Och mitt i min dröm om att jag var i Spanien på Placebo-konsert med Disa och jagade efter Brian Molko (?!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0