15 april 2008

Igår var jag inne på akademibokhandeln i stan och köpte en trist bok till kursen jag går. Hur kan man göra ett sånt roligt ämne så himla trist? Jag blir nästan arg! :S Boken heter Svenska Latinas - Ras, klass och kön i svenskhetens geografi, och borde väl varit intressant om det inte rapades upp referenser och en massa konstiga begrepp mellan de (relativt få) intressanta intervjuerna med unga latinamerikanska tjejer. Iofs kanske man får leva med det efs det är en avhandling, men ändå... Jag ville fan bara somna efter att ha läst i en kvart! :S

Sen var jag och fyndade på HemTex också, som har rea 30-70%. Köpte panelgardiner till rena vrakpriset! Ett par rosa med rosor på, samt ett par fint mönstrade lila. 49:-/st kostade de! De rosa hängde jag upp i köket, så nu blev det alldeles puttinuttigt därute. :P Konstigt nog så blev de godkända av N. :D Köpte även en ny duk att ha på köksbordet.

KöketRosor gardin

Åh, vad nöjd jag känner mig med mig själv...

Kommentarer
Postat av: Elin

Jo, prinsen av Egypten är bra. Har sett den 2 ggr :)

Vilka grymt fina gardiner! Jag vill ha likadana, haha :)

2008-04-15 @ 16:53:57
URL: http://dareling.blogg.se
Postat av: Elin

Jag ska flytta, och mitt rum ska gå i rosa, vitt och grått. Kanske skulle spana in ifall de där finns i Örebro också :) Värsta kapet, ju.

Åh, vad roligt! Har du hittat någon fin då? :)
Jag är ute efter en snygg, svart skinnjacka men det finns ingen som är som jag vill ha den någonstans. Tråk!

2008-04-15 @ 17:19:08
URL: http://dareling.blogg.se
Postat av: LLi:)

vilka fina gardiner du har hittat och att de blev godkända. Ett riktigt fynd hörru.
nu ska jag fortsätta jobba. kramar

2008-04-16 @ 07:46:52
URL: http://fairypeppis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0