Gött i solen

Håhå! Nu har en stor del av dagen gått åt och jag har hunnit med rätt så mycket och ändå latat mig! :P Först så tvättade jag, sen fixade jag lite med bloggen, sen solade jag och efter det så städade jag hela lägenheten i stort sett. Ja, toaletten hann jag inte med innan dammsugaren dog.



Jepp, en sån här, fast i guldfärgat har jag. Ergorapido från Electrolux. Den är totalt värdelös och jag blir förbannad varje gång jag använder den. Mest av allt tycker jag synd om N som faktiskt köpte den här till mig för att jag tjatat om att jag ville ha den... :( Hade aldrig trott att den skulle vara så kass!

1. Den har värdelös uppsugningförmåga. Den klarar av dammtussar, men inte små gruskorn eller finare dammpartiklar. Den snarare skjuter in gruskornen mot vägglisterna så att man aldrig får bort dem! :S

2. Den är jobbig att tömma. (Inga dammsugarpåsar behövs dock).

3. Om det fastnar minsta hårstrån i den roterande borsten måste man sitta och pilla med en nål eller en sprättare i evigheter (och, ja, jag är ju en långhårig tjej, så ni kan ju räkna ut hur mycket hår som ligger kring golven...).

4. Den är uppladdningsbar och ska laddas 24 h innan man använder den, för maximal hållbarhet. Hållbarhet...? My ass! Den dör efter 3/4 av vår 54 kvm stora lägenhet. Så man får alltså planera in städningen efter den dumma dammsugarens hållbarhet! Det har t.o.m. hänt att jag har fått ta fram sopborsten och borsta resterande yta (spec vid de tillfällen man ska ha gäster och det inte kan vänta!).

5. Mammas Swivel Sweeper-kopia kostade ett par hundra kronor och är MYCKET bättre än den här... :(

Ah! Strunt sak samma. Den är iaf jävligt snygg och tar ingen plats där den står! :P


Nae, pyttipanna med ägg ikväll då... Imorgon väntar många äventyr.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

va härligt att få städat :)

nu ska jag ut i vårsolen och promenera :)

2008-04-24 @ 18:41:11
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Lea

attans...jag ville ju ha en likadan dammsugare, fast en grön...men det är väl som att kasta pengarna i sjön eller?
oh, det kurrar i magen, så det är nog dags för lunch, kanske sitta i solen och samla fräknar
ha en fin fredag, kramar

2008-04-25 @ 12:13:41
URL: http://fairypeppis.blogg.se
Postat av: Rebecka

vilken söt dammsugare :)

2008-04-25 @ 15:46:57
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Rebecka

Haft en bra lördag? :)

2008-04-26 @ 20:08:20
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0