20080227 - Money, money, money

Jag fick mitt studiestöd beviljat, så nu kan jag slappna av. Ska bli så skönt att slippa vrida och vända på varje krona hädan efter.

Nu sitter jag och tänker ut vad jag ska köpa, vad jag har förvägrat mig själv den sista tiden. För det första ska jag skaffa nya glasögon, så jag slipper sitta och kisa mot tavlan i skolan. Tänkte jag skulle beställa en synundersökning hos Synsam i Vällingby snarast.

Så har jag varit och gjort fältobservation idag och håller på som bäst att skriva om det till seminariet på fredag. Jag observerade Sergels Torg och fick se en hel del intressanta saker där.

Så har jag tvättat, så nu har jag det gjort för denna vecka - jippie!!

Imorgon är det koreanskainstitutionen som gäller och innan dess ska jag gå en sväng på stan och köpa förnödenheter. Oh, yes, yes... Förnödenheter... Dvs ansiktstvätt (min pojkväns ansiktstvätt ÄR bättre än min, faktiskt!), bomullspads, concealer och ansiktscreme som precis tagit slut. Om jag har tur kanske jag får se nån gubbe som snattar igen... Jag är fortfarande sur för det där. :P

Inget trevligt väder har vi heller. Det spöregnar och är solsken om vartannat. Let's join hands and pray for sunshine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0