20080321

Nu är det smått snöstorm igen! Härligt det ska bli med en promenad till svärföräldrarna sen. Vi ska få lax där! Gottigott! :)

Jag gick upp redan kl 7 imorse, för jag kunde inte sova. Satte mig i soffan och läste lite till tentan. Sen gick jag in och la mig en kort stund igen tills jag och N slutligen gick upp.


Nyss satt jag och kollade igenom några jättegamla vykort/brefkort från början av 1900-talet. En stor del av min mormors släkt bakåt i tiden emigrerade ju till Amerika. Det finns ett hjärtslitande vykort som alltid får mig att känna mig lite sorgsen till mods.

"Till eder vars utav vänskap jag skriver, tag den som ett minne från mig. För nu och för kommen det lider. Lev lyckligt, men glöm aldrig mig. Ty jag förglömmer aldrig dig."

Förmodligen är det min mormors morbror som skrev det här vykortet till sin syster, dvs min mormors mor, men jag är inte helt säker. Det är daterat till 18/4 1918, vilket nästan på dagen är 90 år sen alltså...

Nu ska jag titta på när N spelar Okami. :)

Kommentarer
Postat av: Lea

Glad Påsk på dig darling.
härligt väder vi äntligen fått...har jobbat idag, bävade lite för det...men allt gick bra. jag äslkar mina små senapsgula skor..som tyvärr har blivit för stora..men men det får jag väl ta.
hoppas vi kan ses snart igen.
ha de gott i påsk och hälsa päronen och N
många kramar Lea

2008-03-21 @ 22:26:26
Postat av: Rebecka

hej :) vilken fin blogg du har. jag gillar den jättemycket! läs gärna min blogg med :) några inlägg ner finns en tävling där du kan vinna ett par jättefina örhängen helt gratis. och i varje inlägg ställer jag frågor där jag behöver läsarens åsikter :) Glad påsk på dig! :)

2008-03-22 @ 11:11:36
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0