Pluggi-plugg

Hej och hå, då väntar en dag med råplugg. Orkar inte! Ett smärre problem har dessutom uppstått.

Nytt för i år när det gäller Campuskortet: Nu ska man inte längre gå och hämta ut ett terminsmärke när man har betalat kåravgiften, som man brukade göra. Det var enkelt, smart och bra, men nu har Universitetet sagt upp bekantskapen med Mecenat, så Campus- och Studentkortet slås samman och blir ett super-dunder-mega-campus-biblioteks-rabatt-kort. Smart va? Ja, väldigt praktiskt, om det inte vore för detta:

1. Jag betalar in min kåravgift (2/9)
2. Kåren registrerar min avgift som betald (4/9)
3. Mitt studentkort börjar tillverkas (11/9)
4. Mitt studentkort beräknas ramla in i genom mitt brevinkast 25/9 - vilket är idag!

Varför är detta så viktigt då? Jo, jag har tenta den 27/9 (alltså på lördag), och kommer inte kortet idag så vet jag inte vad jag ska göra efs jag måste kunna visa upp kortet för att få göra tentan. Kåren har öppet 10-13 imorgon, så jag kanske får traska dit och be att de ger mig nåt intyg eller nåt.

Men det förbryllar mig. På kårens hemsida står det att det ska ta högst två veckor från registrerad betalning till man får sitt kort. I mitt fall har det tagit runt 3 veckor. Tänk om de hade haft kvar det gamla systemet. Då hade jag haft mitt kort klappat och klart redan den 4/9, om jag hade velat det...


Campus i slutet av april


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0