Går fest och etno ihop?

Jag vet inte om det är så lämpligt att jag säger det här, men jag säger det nu och sen kan ni ju glömma bort det, okej?

Vår studierektor kom med ett helskönt förslag idag angående fältveckan. För det första är det tydligen inplanerat under fältveckan att vi ska göra en massa stadsvandringar och besöka museum vad jag har förstått det. Jag blev lite konfunderad över det eftersom vi ju egentligen borde göra en massa intervjuer eller något annat nyttigt som rör själva uppsatsen.

Så kläcker karln detta (han är i 60-årsåldern och har läsglasögon med senilsnören, ja ni fattar...): "Ja, och på torsdagen där på fältveckan hade vi ju tänkt att elever och lärare skulle kunna gå på lokal och festa. Ja, liksom fira lite att fältveckan är över". Alla elever bara tittade på varandra och nästan gapade: "eeehh, okeeej?"

Det låter som ett fint upplägg på en fältvecka. Jag kommer alltid ha etnologin nära mitt hjärta efter detta, se tillbaka på det som the golden era of my life. Kan bara tänka mig hur det skulle kunna sluta med en massa professorer som suttit inne i ett dammigt arkiv de närmsta 30 åren. De måste bli helt tokiga om de får komma ut på lokal och fukta strupen med lite öl!

Undrar om KR ska med... Skulle vara så grymt skönt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0