Shopping + annat

Nu kommer väl alla att tro att jag inte gör annat än att handla, men vem kan motstå rea? Gårdagens fynd var en minikjol från Topshop som hade kostat 499:- men som var nedsatt till 150 spänn. Roligt nog så har jag spanat in den flera ggr förut när jag har varit inne i butiken av olika anledningar (med Lea och så, haha), men det har inte ens kommit på fråga att köpa ett litet tygstycke för 500:-, hur snygg den än är... Men nu slog jag alltså till. Den satt så perfekt inne i provhytten och jag lyckades faktiskt med konsten att klämma ner mig i storlek 36. Ja, jag behövde inte ens klämma mig i den, den satt som ett smäck! Dock lite varning där; jag får varken gå upp ett gram (för då blir den direkt för liten) och jag får inte heller böja mig framåt för den är redan så kort. Något säger mig att jag ska köra heltäckande tajts under... eller bara strunta i att böja mig framåt. :P





Jag bjuder på lite hud också, men vafan... Och Linnea, om du läser detta så ser du förmodligen att koppen du köpte åt Niklas är med i bakgrunden på sista bilden. Favoritkopparna kan jag ju säga, och hur snygga som helst! :)


Jag var dessutom med om något urskumt på Coffeehouse By George igår när jag hade gett mig av från Univ och skulle äta lunch nere på stan. När jag väntade på att få in min lunch, jag satt ensam, så kom det ett grabbgäng förbi och bara "Hej, sitter du här själv?", "Vad heter du?" etc. De var inte så mycket yngre än mig, utan kanske runt 22 bast skulle jag tippa. De var väldigt trevliga och så, så det var ju inget fel alls på dem, det var bara lite skumt. Sen kläcker en av killarna "Håller du på DIF?", och jag börjar "Hahaha?! Nä, jag håller inte på DIF, men min kille gör det" och då tittar killarna på varandra och sen säger de något i stil med "Ahh, grymt naaajs!" Sen sa de hejdå och så pallrade de sig iväg. Nåväl, är inte det skumt? De var inte fulla eller något sånt. Kanske det var så att de såg en ensam tjej sitta där och de tänkte att de på utvägen skulle säga något... Vad vet jag, men det var ganska kul.

Sen tog jag mitt pick och pack och drog ner till Skärholmen via röda linjen. Sen råkade jag hoppa på en blåbuss när jag skulle till IKEA och den åkte stora vägen så att jag fick gå av där och gå 500 meter, men det var ingen fara... Köpte lite galgar samt en födelsedagspresent åt Niklas. Det var därför jag reste över hela Sthlm egentligen. Sen på tillbakavägen så hoppade jag av vid Liljeholmen och tog tvärmbanan över till Alvik, där jag sen bytte till gröna linjen hemåt. Puh, mycket byten blir det ibland. Men nu så fick jag ju åka genom Liljeholmen, Gröndal och det, och jag tycker det stället är helmysigt så det gjorde ju inget...

Men nu väntar insamlingsuppgiften som ska vara klar för redovisning imorgon, så ciao!

Kommentarer
Postat av: J e n n y

Snygg kjol!

2009-01-13 @ 11:21:20
URL: http://privatskitsnack.blogg.se/
Postat av: Lea

Hej.



Fin kjol, men jag kommer inte ihåg att du kollat på den när jag varit med, eller det kanske du har gjort när jag piper iväg för mig själv...:)



ska lägga ut bild sedan på min väska, när den kommer hem, ska ju skickas från UK.



kramar

2009-01-13 @ 12:57:24
URL: http://fairypeppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0