At night

Så. Nu är det kväll. Den här dagen har gått ganska långsamt. Men jag åkte iaf till Vby, fast det blev inte så himla mycket tittande på kläder till syskonbarnen efs jag inte är helt säker på vad de har för storlek. Måste kolla med folket där hemma först innan jag köper nåt. Först ut är Linnéa som fyller 2 år i maj, sen Jonna som fyller 5 år i juli och så Marcus som fyller hela 12 (!) år i augusti. Jag var bara 14 år när han föddes, så han känns mer som en kusin eller en lillebror. Om nåt år så har han med stor sannolikhet växt om mig! (Jag är ju bara 157 cm...) Han kanske blir lite över 170 eller nåt för hans mamma är kortare än mig och hans pappa/min äldsta bror är 180, men man vet aldrig. Jonna då! Född 2 månader för tidigt, men växte snabbt om sina jämnåriga. När hon var 3 såg hon ut som 5 ungefär. Hon kommer nog att bli lång. Hennes mamma är lite över 170 och hennes pappa/min yngsta storebror är 187 (!).

Brorsbarnen
Jonna, Linnéa och Marcus för snart ett år sen

Jag köpte lite behövliga grejer till mig själv i Vby (ego, ego, ego!). Först och främst köpte jag en ny pyjamas på H&M för 149:-. Tunna, jättelena och mjuka puderrosa bomullscapribyxor och tillhörande linne i storlek Small. Byxorna var exakt lagom, men toppen var lite för åtsittande (big boobs problem...) :S, så den kommer jag nog inte att använda.

Sen köpte jag två ansiktsmasker, en nagelfil, Hello Kitty ögonskugga (superbilligt, so why not?), samt en superhärlig ansiktscreme jag använt i nåt år nu: L'Oreals Happyderm for normal and combination skin. Köp den! Den må lukta gammal Jukonsalva (nån universalsalva morsan alltid körde med förr), men den är allt ens hud behöver och lite till. Speciellt dyr är den inte heller. Tror den kostade lite över 70:-. Den brukar räcka rätt länge, men så har jag ju lite andra cremer jag varierar med (har ju blandhy).

Sen köpte jag en helt galet blommigt fodral på Gina Tricot för 129:- som påminner om en klänning jag köpte på Vero Moda för 8 år sen! Got to love it! (förmodligen bara jag som gör det också... men jag gillar att sticka ut!) :P Lägger väl ut en bild imorgon, som alla bekanta kan ge ris eller ros! :P

Btw, BH:n jag köpte för några månader sen är jag inte 100% nöjd med längre. Den är ju egentligen för liten måste jag säga. Banden är dessutom smala så att de skär in i axlarna samt att de hasar ner i tid och otid. Aja, den är så snygg med kläder över, så jag kanske inte ska klaga. Kanske får leta upp en ny att byta om med. Jag har ju bara två BH:ar här hemma som jag kan använda! (jag vet, jag vet... men jag har så svårt att hitta en storlek som jag kan ha... Hatar att prova BH...)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Trevlig shopping :D

2008-04-28 @ 23:11:59
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0