En sådan där... städdag

Jag kände mig lite krasslig, samt att jag har lånat ut mitt SL-kort till svärfar, så jag följde inte med Niklas och kollade på amerikansk fotboll idag. Sen hände det där med förvirringen kring registreringen, så jag fick hitta på annat att göra ist för att plugga...

Så jag strök nya gardiner och hängde upp i köket, samt i vardagsrummet. Strykningen tog kanske 45 min och under hela den tiden tjöt och skrek ungen i lägenheten ovanför(!). Roligt att lyssna på det... Så det slutade med att jag lyssnade på lite musik medans jag gjorde det sista. Bör dock tilläggas att ungen hördes genom musiken...

Sen städade jag nästan hela lägenheten. Det var asjobbigt... Egentligen är köket, hallen och toan mina ansvarsområden, men jag koncentrerade mig mest på vardagsrummet (och köket) för det är ju där man spenderar mest tid. Och det såg smått ut som skit där, så det var mest akut. Men nu är det fint... Hm..

Så har jag burit ner en massa till soprummet, vilket också var välbehövligt.

Nu undrar jag om grannen kommer att toppa gårkvällen med att dra upp TV:n på hög volym. Igår överröstade den nämligen vår TV och jag stoppade i öronproppar när jag skulle sova. De öronpropparna ska tydligen tåla det mesta, men när jag la ner huvudet mot kudden så kunde jag ju inte lika fan undgå vibrationerna i sängen när ungen i lägenheten ovanför hoppade runt och skrek. De går aldrig och lägger sig innan kl 2 på natten dessutom, inte ens en vardag...

Ett råd: kolla upp era grannar innan ni flyttar in. Nu var det ju skapligt lugnt häröver när vi flyttade in men... ja, alltid ett gott råd!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Städdagar är härliga när de är klara :) Jag hade storstädning igår! Ja tack, jag har fått en arbetsintervju på Åhléns på onsdag så jag hoppas på det jobbet!

Hur går det med löpningen?

2008-08-25 @ 16:11:41
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0