Registrering

Igår åkte jag upp till universitetet för att registrera mig på Idéhistoria I. Institutionen låg i byggnaden som var närmast t-banan (jippie?!) - en väldigt gammal lokal med förmodligen dålig ventilering. Känns som koreanskan all over again! Nu är det ju så att jag föredrar såna här gamla charmiga byggnader framför de nya toppmoderna, som ofta faktiskt är dragiga och kalla pga ventilering som är så ny och kraftig att den nästan blåser bort en. Värsta jag nog varit med om är nog de ggr jag varit på Albanova och frysit häcken av mig, för att inte tala om de renoverade salarna i A-F-husen. Så jag är ganska nöjd.

Dock inte helt nöjd med det jag sett hittills av klasskamrater. När jag skulle registrera mig så var det en arg gammal hagga där som skällde på stackars studievägledaren och krävde att hon skulle rota fram ett gammalt prov som hon skrivit förra terminen. 20 min stod kärringen där inne och när hon till slut insåg att vi var tre till som ville in efter henne så vände hon sig om och helt snobbigt sa hon: "Ja, jag är snart klar ser ni". Så vände hon sig tillbaka till studievägledaren och sa: "Ja, barnen verkar ju vara så snälla och fogliga så."

Ursäkta... Barn? BARN?! Det var många år sen jag klassades som barn kan jag säga! Jag är för fasen 26 år! Dessutom var killen framför mig i kön hela 34 år gammal också! :S Vilket enormt pinsamt folk det finns!

Som tröst gick jag och köpte mig en svart spets-cape på Monki. Väldigt synth om jag får säga det själv.


Här gick jag förut och läste koreanska, i Kräftriket, Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0