1:a advent

I lördags fixade jag till lite fint i köket; hängde upp adventsgardiner (dvs julgardiner-light), fixade med ljusstaken och bytte lite smådukar. Dessutom fick jag ett absolut ryck och började måla i köket. Ni vet där man har såna här plastiga behållare? Sämst på att förklara, så ni får en bild:



Jag tog alltså ut de tre största behållarna. Det finns inte ord för hur skabbiga de var. Jag har smått letat ute i handeln efter nya att sätta in, men har inte hittat några. Så nu var det hög tid för en förändring. Jag sparade de där 3 små behållarna på sidan för att de är bra att förvara småsaker som gummisnoddar och liknande i. Sen har jag börjat grundmåla med en brun allmogefärg från Panduro. Sen har jag tänkt måla "taket" inne i de små utrymmena i någon röd allmogefärg eller nåt, och sen har jag tänkt köpa såna där elektriska värmeljus. Någon som vet var man köper såna? Förslag?


Adventsfint


Dagen efter var det dags att tända första ljuset. Det skötte Niklas så bra så.




Julängeln jag fick av Niklas för 4 år sen. :)

Kommentarer
Postat av: Tossa

Jula har batteridrivna värmeljus, liksom clas ohlson, om det är sådana du menar :)

Fast du kanske redan har hittat dem?

2008-12-11 @ 17:28:25
URL: http://tossalorum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0