I'm back!

Tänkte bara skriva ett inlägg och säga att jag inte trillat av pinn eller något, utan att jag tagit min välförtjänsta julledighet. Just nu sitter jag hos mina föräldrar nere i Vika och gottar mig med det ena och det andra. Det har både hunnit slinka ner en glögg, ett glas vin och en hutt (usch, fy, blä!) med all julmat som mat har proppat i sig. Nä, skämt å sido, jag har inte proppat i mig julmat, för det har vi ju bara ätit 2 ggr, men kakor, bullar och annat smått och gott har man ju inte kunnat motstå, samt mammas gottiga (och feta...) mat.

Imorgon ska jag dock bege mig hemåt Stockholmen igen. Ska väl bli ganska skönt, men jag gillar inte bussresan hem. Det är nog det absolut värsta jag vet och jag tycker redan synd om mig. När jag åkte ner så åkte det en tjej i min ålder, hennes mor och tjejens 5-åriga dotter och 2-åriga son med bussen. 2 åringen galltjöt först 30 min i väntrummet (för att mamman vägrade lyfta upp honom...) och sen 45 min på bussen (för att mormodern envisades med att han skulle sitta bredvid henne när han eg ville sitta med sin mamma...). Resenärer brukar ändå vara ett ganska tåligt folk, men efter ca en halvtimme så började folk skruva irriterat på sig. Det går an om det är litegrann, men... Ja... ni kan förstå... Hans 5-åriga storasyster verkade dock vara en stillsam och duktig flicka. Hon gjorde inget väsen utav sig utan försökte vid flera tillfällen lugna ner honom. Hans puckade mormor hade dessutom inte spänt fast honom med säkerhetsbältet (som finns på alla säten nu) så när vi var norr om Norrköping så ramlade ungen ner ifrån sätet rakt ner i golvet med en duns, och så var galltjutandet igång igen. Jag säger som jag brukar säga: Jag säger inget, så har jag inget sagt... :S

Det har varit väldigt trevligt nere i Vika under min vistelse iaf. Dock ahr det varit full rulle mest hela tiden, med en massa brorsbarn och annat som klängt i benen på mig. Marcus är ju stor nu, men Jonna är i lagom ålder att hänga en i faggorna hela tiden, haha. Det som var roligt var att Linnea faktiskt kände igen mig och inte alls var rädd för mig som hon var förra ggn. Nu pratade hon med mig från första början och poserade villigt för kameran. Har tagit många bilder under min vistelse, varav några jag ska redovisa på bloggen inom en snar framtid.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

hej :) hoppas julen var bra :)

2008-12-29 @ 03:45:07
URL: http://letmetellyouafashionstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0