20080213 - Sen när är modevetenskap en högre vetenskap?

En händelse som gjorde mig stött och sur: Idag hade vi föreläsning mellan kl 12 och 14. När det var ca en kvart kvar på vår föreläsningen så började vår lärare att snabbt gå igenom en hemtenta han delat ut. Samtidigt började människor som skulle ha lektion efter oss att komma in och störa genom att öppna dörren och glutta in. En gick till och med in och glodde på oss innan hon gick ut igen. Vår lärare blev hela tiden avbruten efs han var tvungen att gå och stänga dörren efter dem (nä, det är helt sant, de stängde inte ens dörren efter sig, och ja - jag går på universitetet och inte på lågstadiet). När det var 5 minuter kvar så kom en rätt ung man i 30-årsåldern (en lärare) in, ställde sig på tröskeln, korsade armarna och spände ögonen i vår lärare. "Alltså... vi har 80 elever från modevetenskapen som ska in här efter er..."

Ehhh... vår lärare blev så paff att han inte riktigt visste vad han skulle säga, men till slut fattade han sig. "Jag behöver verkligen de här fem minutrarna, jag håller på att gå igenom en tenta. Det skulle vara snällt om..." Mer hann han väl inte riktigt säga innan den unga läraren vände på klacken och surt stegade ut igen. HELT JÄDRA OTROLIGT! :S

Så när det var två minuter kvar så stormade de där väntande eleverna + den där läraren vår föreläsningssal. Vi hade inte ens plockat ihop våra saker, utan fick snabbt rafsa ihop det vi hade och gå därifrån. Försök dessutom att ta er ut medan 80 andra försöker ta sig in. Totalt jädra kaos!

Vilka nötter... Vad lär man sig på modevetenskap egentligen? Hur man modebloggar eller? :P



Sen efter skolan så tog jag en sväng förbi Souk-gallerian bara för att kolla lite. Tydligen var det superrea på butiken Monki. Alla rea-plagg kostade numera 20:- oavsett tidigare pris. Jag gick in en liten sväng. Med mina anmärkningsvärda 26 år måste jag ha varit den äldsta inne i den där affären alltså. Det var fullt med småbruttor där och det luktade skarpt av smygprutt. Gick snabbt därifrån... :P


Pizza nu. Skolarbete, tvättstuga och TV-tittande sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0