20080220 - The year of the milk

Jao, då sitter man här vid datorn igen, tagandes en paus mellan de skriftliga uppgifterna. Nyss ringde jag min kära mor som går hemma och är sjukskriven. Hon brukar ju ha det så himla trist så jag tänkte jag kunde slå en pling och glädja henne lite.

Inatt kunde jag knappt sova alls. Grannen över oss var otroligt nog ganska tyst på kvällen, men vid kl 12 inatt satte han ju igång. Han måste ju haft nån hos sig för han babblade och babblade och... ja, han babblade oavbrutet till klockan var runt halv 3 på natten! Jag hade god lust att gå upp endast iförd min fula och skabbiga pyjamas och be honom hålla käften, fast då hade han väl försökt bjuda in mig på kaffe och whiskey igen... Jävla dåre! :S

Igår var jag ute och sprang elljusspåret. Sammanlagt måste det blivit ca 5 km, med felspringning och allt. Idag har jag lite träningvärk, men det är inte så farligt. Kanske jag ska gå ner och mata änderna vid Mälaren lite senare, fast det har jag iofs sagt varje dag att jag ska göra men gör det aldrig. :P

Nae, nu har det väl blivit dags att skriva på min 4 sidor långa redogörelse för en avhandling som heter Mjölk. Den handlar (överraskande nog) om just... mjölk! Trots allt en ganska intressant avhandling om mjölkens betydelse då och nu, propagandan kring mjölk, mjölkens ekonomiska betydelse etc etc. Saknar föreläsningarna i skolan dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0