Billigt vs dyrt smink?

Modellen Agyness Deyn erkänner i aftonbladet att hon gillar billigt smink och att hon inte tycker att man ska behöva lägga ner så mycket pengar på smink. I ärlighetens namn tycker jag inte heller att man behöver göra det, men att det är upp till var och en.

Jag läste i en artikel för länge sedan att billiga och dyra sminkmärken innehåller i stort sett samma ämnen, så ur den synvinkeln kanske det inte spelar så stor roll om man sparar in på slantarna istället. Jag har inget direkt favoritmärke utan köper det som faller mig in för stunden. Jag har dock propagerat för Cliniques High Impact Mascara, samt deras fina ögonskuggor tidigare, men en del bloggläsare höll inte riktigt med mig ang mascaran, som de ansåg klumpade sig. Jag kan definitivt hålla med att borsten inte är den bästa, men jag gillar när det blir mycket färg på fransarna samt att den torkar ubersnabbt.

En annan billig favorit att rekommendera är Lumenes mineralpuder. Jag använder det varje dag och det funkar utmärkt, speciellt om man har lite fet hy. L'Oréal har ögonskuggor som sitter stenhårt hela dagen utan att dunsta. Men det allra bästa köpet måste nog ändå vara en ögonskuggspalett med 16 olika skuggor som jag köpte för en 20-lapp på en billighetsaffär nere i Västervik förra sommaren! Mycket vara för pengarna, kan jag säga! Bra pigment och sitter hela dagen om man grundar ordentligt.

Dock är det alltid roligt när Lea kommer och hälsar på och har med sig sitt Chanel-smink. Lånar då både ögonskugga och läppglans och känner mig på nåt konstigt sätt lyxig. ;) Jag tror att det i många fall är känslan man är ute efter när man köper smink som kostar lite mer. Förpackningarna går ju liksom inte heller av för hackor. Bara att titta på det svarta fodralet får ju hjärtat att smälta några ggr om (eller hur, Lea?)


Bildkälla: bjooti.net


Kommentarer
Postat av: JESSICA

ha en bra dag :)

2008-07-16 @ 13:16:19
URL: http://jessssiiicaa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Oh chanel, jag blandar ju osså, men det är skoj att lyxa till det lite, även om den sminkväskan jag brukar ha med mig vittnar om något annat. Men å andra sidan använder jag inte smink varje dag...jaja många ursäkter från min sida.



ang. gotland, visst kan jag prova på det, men då är man ju fast med en lägenhet som inte bara är att säga upp..vi får se. Du kanske märker hur negativ jag är..men det känns inte 100%.

kramar

2008-07-16 @ 14:28:20
URL: http://fairypeppis.blogg.se/
Postat av: Emma

det det sminket skulle inte sitta helt fel

2008-07-17 @ 01:30:37
URL: http://againstallodds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0