Grönt eller svart te?

I en artikel på aftonbladet.se så kan man läsa om grönt te och dess hälsoeffekter. Tväremot vad de gav larm om tidigare alltså. Två koppar ska vara lagom att dricka per dag. I en artikel för en tid sedan så varnade de för att det skulle vara skadligt att dricka för mycket. Fast det säger sig väl självt att man inte ska överdriva konsumtionen av någonting egentligen. Lagom är bäst som man säger.

Det som förvånar mig mest är att hela 67,4% av de som hittills har svarat på frågan om vilket te de föredrar, föredrar grönt te. Bara 16,7% föredrar svart te, som jag trodde var den absolut vanligaste preferensen. De flesta jag känner föredrar dock svart te. Jag var själv ett fan av grönt te förut (eller jag försökte iaf vara det), men har bara insett att det inte direkt är något för mig. Man ska inte plåga sig bara för att det är nyttigt, om man inte gillar det dvs.

Själv ska jag göra hamburgare med potatisklyftor till middag ikväll. Som sagt, man ska inte plåga sig i onödan med nyttigheter. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0