Löpning 5.8? Lite mer än så, tror jag...

Ja, jag erkänner, jag sprang fel. Igen. Dock var det något jag hade räknat med efs jag sprang åt andra hållet. Det var omöjligt att avgöra var man skulle springa. Skyltarna satt ju dessutom på andra sidan träden nu, haha. Jag sprang fel några ggr, men det var väl ok. När jag kom till den stora ängen vid Grimsta så pausade jag min löparklocka och plockade en bukett med blandade blommor. Gissa om jag blev glad när jag hittade Östergötlands landsskapsblomma: Blåklint!

"Ännu lite längre fram skall blåklinten stå alldeles i sädesfältets sirsande yttervägg av strå liksom vore den flydd ut från det inre av en gul tät och blond sädesdjungel. Den spenslar ut sig, den blå blomman, böjer sig ut och tittar inbillningsvis sett med skrämsel längs det ändlösa ledet av uppsträckta strån" - Ur Harry Martinssons Blomstermånad

Jag vet precis vad Herr Martinsson talade om. Jag har sett det själv med egna ögon mången gång, och det var bland det vackraste jag visste när jag var liten.


Kommentarer
Postat av: Gratis Mp3.se

Välkommen till Gratis-mp3.se!

På gratis mp3.se kan du ladda ner och lyssna på mp3s på din dator eller lägg in det som en ringsignal i mobilen, och allt är gratis. För att lägga in det i mobilen kan du använda Blåtand, USB eller IR.

2008-07-17 @ 19:20:05
URL: http://www.gratis-mp3.se
Postat av: Rebecka

Vad duktig du är som springer så mycket :)

2008-07-17 @ 21:30:56
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Visst är blåklinten en vacker blomma. Duktig du är på att springa..

2008-07-18 @ 14:29:15
URL: http://ina73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0