Resumé

Nu kom jag precis in från en långpromenad. Niklas och jag gick runt gröna varvet i skogen som jag brukar springa, dvs 5.8 km. Det tog ganska lång tid ändå. Efteråt tog vi en sväng förbi affären och handlade lite. Västerorts dyraste mataffär tydligen, enligt Västerortstidningen. Yay...

Igår gick jag och tittade på när Niklas och grabbarna sparkade boll och det var rätt kul. Lite senare åkte han och jag till Vby och handlade lite saker innan vi drog vidare till svärisarna. Niklas kusin hälsade på och det blev grillat, vin samt många goda skratt. Lite senare blev det även Transformersrisk och Vändtia (eller trekort som vi säger i min familj).

Jag lämnade även in min kamera till Onoff igår och surprise, surprise - de fick skicka iväg kameran på service, trots att det kanske bara är adaptern som det är fel på. De får inte byta ut någonting alls i affären. Efter mycket om och men, och 2-3 utprintade papper senare så fick jag skriva under på ett "kontrakt" om att jag blir ersättningsskyldig om servicen inte hittar nåt fel. ...Om de inte hittar nåt fel så äter jag upp min hatt. Jag köper aldrig mer nåt på Onoff eller liknande ställe. Nästa gång går jag till en seriös återförsäljare. Niklas passade på att köpa sig en kamera där också (jaha, suck...), vilket iofs var bra för vi behöver ha en till Viken när vi åker dit på fredag. Försäljaren som pratade med honom sa att Samsung inte gör bra kameror (min kamera är Samsung...), samt att han prålade på Niklas en drulleförsäkring. Jag kunde knappt hålla truten när han hurtigt sa nåt i stil med att "om du kastar kameran i backen så får du en ny direkt!" - Ja, eller hur? Man får väl en ny efter de undersökt, plockat isär, lämnat in på service, låtit en skriva på 500 olika papper, samt tagit ut en avgift.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0