Gårdagens bravader

Som sagt så var vi på Kent-konsert igår, Niklas, jag, Andreas och Carina. Vi kom dit kanske lite efter kl 8 och då höll Thåström på att spela som bäst (han var förband). I ärlighetens namn så har jag väl aldrig varit något större fan av Thåström, men det var väl ganska uthärdligt iaf. Sen klev Kent på vid kanske kvart över 9 eller nåt och spelade till kl 11. Lagom ljudnivå var det också. Behövde inte ens använda öronproppar.


Andreas, Carina och Niklas. Ingen ser speciellt nöjd ut, haha!


Kent kliver på





Jag och Niklas var rätt nöjda med kvällen

Sen, när vi skulle gå därifrån, så blev det totalt kaos. Väldigt liten utgång och väldigt mycket folk som ville ut. En stackars rullstolsbunden tjej bredvid mig och Andreas såg inte ut att ha en speciellt kul situation med allt folk trängandes runt sig. En del människor kan verkligen vara SÅ hemska! En jävla kostymfjant och 4 av hans fnitterfjantiga tjejkompisar trängde sig helt fräckt och ställde sig i vägen för den här rullstolsbundna tjejen, och de flyttade inte på sig. Jag blev så jävla (ursäkta språket) lack och såg rött, så jag bara trängde mig och tacklade de där 5 fjantarna ur vägen! Andreas, som var efter mig, berättade att de där 5 hade vänt sig om och kollat kring sig. They never knew what hit them! :D

När vi sedan kom ut efter mycket om och men och gick bort till t-banan, så stod det vakter och polis där. Vi fick inte ens gå ner i t-banan för att det var fullt med folk därnere. Så vi visste inte ens vart vi skulle ta vägen till en början. Sen kom det en full kille och hans kompis och började fråga efter vägen, kallade mig för "utsocknes" och "norrbagge" och pratade om älgar (?) innan de gick iväg. Vi fick hjälp med att hitta vägen av en tjej, som pekade ut riktningen åt oss. Efter vi gått en stund så fattade jag var vi var, så vi styrde kosan mot Slussen. Andreas vek av på vägen och gick till Södra Station för att ta pendeln hem till Rönninge. Sen var det ganska soft på t-banan hem faktiskt, och jag var lite glad över att vi slapp åka med röda linjen överhuvudtaget, för det var jädrigt stökigt på de tågen såg jag! Vi var väl hemma vid kvart i 1 på natten eller nåt.

Klockan var alltså ca 1 på natten och gissa vad grannen ovanför pysslade med? Han tappade upp vatten i sitt badkar och började bada och plaska runt! Han och hans tjej (?)... Ja, det är lyhört och man hör exakt vad folk gör. Det finns också rekommendationer som säger att man ska i möjligaste mån undvika att spola i toan eller spola vatten efter kl 11 på kvällen, just för att det hörs. Och idioten över oss tar allt detta till helt nya nivåer... Jag vet inte ens vad jag ska säga...

Avslutningsvis kan jag ju säga att det var en mycket bra konsert. Kanske 3½ av 5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

vad krångligt det var att komma ut från konserten då. Dåligt att inte visa respekt för rullstolsbundna med...



Jag mår bra tack :) Ja, jag har inte gett bloggen någon tid på jättelänge, men nu har jag tagit tag i den igen, och var trött på designen så valde en vanlig stilmall igen... sådan där man väljer i början när man skapar en blogg du vet. Men det kändes rätt bra ändå, tills jag kommer på vad jag vill ha för design.

2008-06-29 @ 21:39:20
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Men usch vilka grannar. Har haft precis likadana, de slog med paraply på mammas balkongräck o.s.v.

och de ringde sin släkt (som bor i något annat land där dagtid för dem är natt här i sverige) och inte pratade, utan skrek, hela nätterna.

2008-06-29 @ 21:41:15
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hm ja, jag förstår. Det är ju aldrig roligt för någon att bli vräkt och man kan ju bli det av klagomål så det är ett svårt läge, men samtidigt ska man inte behöva stå ut med det som granne. Hur ofta händer det? Händer det varje dag eller flera gånger om dagen så kan du ju börja med att knacka i elementet, se om de lugnar sig o.s.v. Det gjorde vi. Ja, de under oss hade med ett barn, som skrek hela nätterna. JAg menar, barnen kan ju knappast må bra i en sådan familj. För de verkar ju inte ha det så bra.



Tack jag gillar med den här designen mer :)

2008-06-29 @ 23:32:01
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0