Kontroversiellt

I en debattartikel häromdagen lades det fram att kondom inte var ett speciellt tillförlitligt när det kommer till könssjukdomar. Bakom artikeln stod läkare och sjuksköterskor, som nog med största säkerhet vet vad de pratar om. De ansåg att det enda som egentligen skulle kunna motverka könssjukdomar är att begränsa sitt antal sexpartners, vilket (i mina ögon) låter ganska vettigt. Fast genast blev det mothugg (givetvis) från alla möjliga håll och kanter. Uttalet ifrågasätts och kallas bl.a. för en förklädnad av gammelmoralism. Skitsnack säger jag, det kallas för sunt förnuft. Men varsågod, de som vill bli sjuka - plz carry on with it och låt mig inte störa...

jag vet att jag har starka åsikter i vissa frågor, but it's just my way...


Kommentarer
Postat av: Lea

Hej du.

jag håller med dig, det finns ju inte preventivmedel som är 100%igt skydd, tycker det är ganska självklart, sedan antal partners har ju också med saken och göra...och det är väl ännu mer självklart än gammalmodigt...så är det

kram

2008-06-23 @ 14:30:16
URL: http://fairypeppis.blogg.se/
Postat av: Carro

Men man kan väl inte begära att folk ska vara ensamma resten av livet om ens första förhållande spricker, eller?

2008-06-23 @ 17:59:42
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0