20080309 - Slut på helgen

Så nu var det slut på helgen. Känns inte som att jag har gjort speciellt mycket, men igår lyckades vi iaf att städa (mest jag faktiskt) hela lägenheten inför att några kompisar till bf skulle komma.

Fredagen var ovanligt lyckad. Inte nog med att solen sken, jag fick användning för min koreanska för typ första ggn utanför en lektionssal. Det gick väl ganska lyckat. Synd bara att den jag pratade med ville att jag skulle komma på bibelstudier, för dit tänker jag inte gå. :S

Sen var det dags för en liten latte med hasselnötssmak. Den här ggn fick jag en med hasselnötssmak också, och inte som förra ggn när jag bara fick en vanlig "plain" trots att jag betalade 5 spänn extra. :P Sen tog jag en macka också och skyndade iväg till seminarierummet. Där väntade halva klassen och vår lärare. Snabbt fick vi gå iväg i gruppen och diskutera, så då blev det Café 6:an och en kaffe och macka (till!). Vi diskuterade inte våra uppgifter mer än vi absolut behövde, utan hade mer roligt/ äcklades åt nåt jag såg på vägen till skolan: ett par svarta strumpbyxor som låg slängda på marken vid ett träd (på univ.området alltså). Inte nog med det. Det var nån intorkad vit vätska i grenen på dem också. Ni kan ju försöka gissa tre ggr vad det var för nåt... Min grupp äcklades nåt enormt när jag berättade om fyndet. :D Sen fascineras jag alltid av en av tjejerna som alltid lyckas få tag i konstiga grabbar. Just nu dejtar hon tydligen en av sopfolket som bor i ett kollektiv i Uppsala. Vet ni inte vilka sopfolket är? Det är såna som rotar efter mat i containrar. Ingen som sett Outsiders för drygt nåt år sen? Det var en dokumentär om såna iaf... Det ska bli kul att komma till skolan imorgon och se hur hon överlevt helgen! Om inget annat så kan hon ju använda det som bakgrund till en etnologisk studie, haha! :D

Efter skolan så gick jag och två av tjejerna en sväng på stan och sen hakade även Malin på. Malin hängde senare med mig hem och hängde. Vi gick en sväng, vi köpte snask och gick hem för att kolla på TV. En riktig slacker-evening. Sen följde jag henne till t-banan och när jag gick därifrån så smög min bf upp bakom mig, så vi fick sällskap hem.

Igår kom som sagt 2 av N:s kompisar. Det blev Pibimbap till förrätt, Geni till huvudrätt och Buzz och Guitar Hero till efterrätt. ;) Mycket trevligt. Innan dess ringde jag min bror som fyllde 30 år. Bara jag kvar att fylla 30 i min syskonskara! Grattis för faen, din gamle galt! :D

Och idag har det inte varit mycket till liv förrän framåt kvällen, då Linus och Oscar var här och snuggade till sig kaffe och ett parti Buzz. :P

Skola imorrn dåh... Innan dess hoppas jag på en springtur, men det ska regna (enligt SMHI) så jag får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Lea

vilken fin helg du verkar ha haft...och fint fynd du gjorde på uni..uschan...
snart kommer jag upp och härjar med dig...ska bli kul att ses... jag drömmer så gott om nätterna om de senapsgula skorna...
kramar Lea

2008-03-10 @ 12:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0