20080314 - Lägg ner näthatet nu!

Jag brukar ofta läsa andra människors bloggar så ibland stöter man självklart på personer som inte riktigt verkar veta vad de håller på med. Nyss besökte jag en blogg som fick mig att bli rätt arg faktiskt. Tydligen var det nån ung tjej som verkade uppmana andra att gå ner i vikt och så la hon ut bilder på andra människor och kommenterade dem som "fula". Detta medan hon själv skryter om hur lik hon var en massa kändisar och hur folk ropade efter henne på stan.

Ärligt. Att skryta om sig själv... fine! Men att dissa andra personer bara för att man själv har ett självförtroende kört i botten - icke okej!

Istället för att hela tiden dissa borde man ta till sig vad andra har att säga (om det är vettigt dvs) och inte vara så negativt inställd. Det är säkert en hel del avundsjuka som ligger bakom i många av fallen, men men...

Det här med näthatet är ju jätteskrämmande. Tror människor att de kan skriva vad som helst? Hota, diskriminera verkar inte vara lika farligt för det är ju bara på "nätet" eller? Majoriteten som sysslar med sånt där är enligt min teori fegisar i verkliga livet, som inte vågar säga ett pip när det verkligen kommer till kritan.

To whom it may concern: Skärp er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0