20080316 - Sjuk!

Nu har förkylningen slagit till även hos mig. Vet inte ens hur jag lyckats bli sjuk för jag känner ingen som kan ha smittat mig. Jag misstänker dock en snorig medelålders gubbe på t-banan i torsdags som satt och hostade utan att hålla för munnen. Nu kommer jag att ha fobi för att åka t-bana i framtiden med tanke på alla tanklösa sjuka människor som finns ombord. :P

Skulle ju ha pluggat i helgen, men vad gör man när hjärnan känns som full av potatismos! Jag orkar ju knappt ens gå ner till tvättstugan för att jag får ont i halsen av att röra mig. Well, N är inte helt fullärd när det gäller tvättning och dessutom är han ju inte ens hemma så att han kan hjälpa mig. Sux!

Igår gjorde jag vårfint ute i köket. Lade på en ny dukköksbordet och köpte 10 gula rosor i affären som jag ställde där i en orange gammal 70-talsvas (som jag fått med mig när jag flyttade hemifrån). När jag var liten på 80-talet (lääänge sen) så hatade jag den där vasen, för att den var grymt omodern, men nu gillar jag den skarpt. Lite retro sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0