12 maj 2008

Hej och hallå! Nu är jag tillbaka efter en hektisk och rolig helg. Varmt och somrigt har det också varit. Den högsta temperaturen under hela helgen var när vi var ute vid Solvalla och gick, Niklas och jag. 28.3 grader stod det på en sån här digitaltavla. :S Helgen, ja...

I lördags åkte vi iväg och gick på långpromenad. Åkte till Brommaplan, tog sedan buss därifrån uppåt N:s jobb och sen gick vi i omgivningarna där. Var faktiskt väldigt fint och så, men vi insåg att det blev lite väl långt pga värmen ute. Sammanlagt gick vi i 1½ timme innan vi tog bussen tillbaka till t-banan. Innan dess hann vi gå förbi Bällstaån, Solvalla, Bromma flygplats - för att nämna några ställen.

Bällstaån
Ett område kring Bällstaån. Eftersom jag i stort sett är född i en båt ute i Östergyllens skärgård, så är det här en dröm för mig! Tänk er att bo i en lägenhet i ett sånt här fint hus, med en stor balkong och ha båten precis nedanför! Gah! :D

Lukta på blommor
Det här is da real sheit!

Solvalla
Jag fick nöja mig med att titta på Solvallas fasad istället för att gambla...

Fin vy vid Koobadalen
Jag lyder inte direkt N:s önskan om att han inte vill figurera på bild i min blogg, men här får man iaf se honom som en 1 cm hög figur. Räknas det? :P Iaf, det här området var väldigt fint!

Vi kom lagom tillbaka till t-banan när tåget hemåt precis skulle komma in. lite stressigt tog vi trappan i typ två kliv och när jag kom upp så höll jag på att svimma av utmattning och vattenbrist! Mitt på perongen och allt. :S Men jag lyckades hålla mig på fötterna. När vi kom till affären som vi skulle handla i på vägen hem så köpte jag en flaska vatten och sen mådde jag bra igen. Köpte även med oss sushi hem, och det var väldigt gott!


Gårdagen spenderades till stor del på balkongen, där jag satt och solade. Blev lite småhett emellanåt, men det var helt ok. Inte har jag mycket färg, men det kommer. Det är ju bara maj än och man måste ju ändå ta det lite lugnt i solen. Sen åkte vi till svärisarna och åt svärmors grillade lax! Yummy! :)

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle gå ner till badplatsen och lägga mig och sola istället för att ligga balkongen, men det var en jädra tur att jag inte gjorde det. klockan 12.30 igår larmade en badgäst polisen efs det hittats två st kungsboaormar vid badplatsen!! Ingen vet hur de kommit dit, men förmodligen var det väl nån dåre uppe i ghettot som tröttnat på sina husdjur och dumpat dem nere vid reservatet. Varken ormarna eller människorna var speciellt lyckliga över det, kan jag säga!! :S Polisen var förresten helt förvirrade och förskräckta över ormarna (de är ju inte vana att ta hand om sånt), så en handlingskraftig badgäst fick stoppa ner ormarna i en säck åt polisen, som i sin tur körde dem till Skansen. Så det kan gå...

Kommentarer
Postat av: kristin

svar: min helg har varit underbar :).

åh, fina bilder :)

2008-05-12 @ 20:20:27
URL: http://fkj.blogg.se
Postat av: Rebecka

vilket kaos det med boaoramarna :S

2008-05-12 @ 21:07:26
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0