Hallyu!

Ikväll mellan kl 18 och 20 ska jag gå på föreläsning om Hallyu - den koreanska vågen, dvs koreansk popkultur. Jag ska läsa en kvällskurs nu i en vecka om detta. Roligt är att jag redan lagt fram en kandidat i ämnet (som jag blev smått missnöjd med dock). Ska bli roligt att höra vad föreläsaren har att säga (som jag med stor säkerhet kommer att opponera mig emot). Enligt min f.d. koreanskalärarinna är föreläsaren en gammal professor med en bakgrund i koreansk historia. Dessutom tillade hon att varken hon eller doktoranden på institutionen höll med honom alls om vissa saker kring hur Hallyu egentligen började. Hon ville att jag ska hålla koll på honom och rapportera till henne om det som jag finner tveksamt eller helt enkelt inte håller med om! Hur k:ul är inte det, haha! :D

Tydligen var det ingen jag känner som ska gå i gruppen. Min f.d. lärarinna sa att hon inte kände igen några av namnen, så man undrar ju lite vad det är för folk som lockas dit av en sådan kurs om man inte tidigare har någon som helst koppling med institutionen! Ska bli GRYMT spännande!


Nästa år tycker jag att vi tar och skickar Sydkoreas svar på Dima Bilan (fast mycket bättre) för Sveriges räkning - Se7en! :P

Kommentarer
Postat av: Stina H

vilken underhållande blogg.

vad har du gjort idag?

2008-05-28 @ 00:09:57
URL: http://stinaharring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0