Helgens bravader

Helgen flöt på helt i sin ordning. Det blev ingen direkt oreda, haha. I fredags drack jag för mycket öl och fick ont i magen, haha! Men i lördags så kom N:s brorsa och kusin Karl hit, så jag bjöd på Pibimbap och så blev det en hel del spelande. Först spelade vi Geni, som Karl tog hem. Vad hade man väntat sig? Han är ju lärare! :P Sen spelade killarna Risk, även det tog Karl hem. Sen var det dags för Plump, men där gick Karl bet, då Li vann ist! :D Jag var bara med och spelade Geni. Resten hade jag ingen aning om hur man ens spelade, så jag orkade inte försöka. Next time!

Igår var vi hos svärisarna, där Karl sov över. Så åt vi lite och sen skjutsades Karl till flygplatsen och flög hem till Umeå. Senare på kvällen så såg vi på inför schlagerfestivalen-programmet. lika intressanta bidrag som vanligt, snark... Men jag måste säga att Frankrikes bidrag är charmigt, men det har nog ingen chans att vinna. Eller? Han var både rolig och modern. :D

Sen fattar jag inte varför Ukrainas bidrag är så omtyckt? Ok, låten är väl ok, men inte mer än så.

Bulgariens bidrag har potential, men det tar hela 2 minuter innan låten kommer igång. Islands bidrag är väl rätt skapligt för en gång. Sångarna är dock lite rostiga och det hela påminner om nån akt från 90-talet. Men de sjunger bra och det är tryck i låten. Den isländska versionen av låten är dock kass, så det är tur att de sjunger den engelska.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Charlotte kommer vinna allt :D

2008-05-19 @ 13:16:35
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0